Prekių krepšelis (0)
Įveskite paieškos frazę
Paieškos rezultatai:

Pradžia. 1984-ųjų pradžioje Nike buvo besivystanti avalynės kompanija. Bėgimo batelių koncepcija, garantavusi jų pardavimus ankstesniais metais, lėtai geso. Kompanijos augimui ir atgimimui Nike turėjo žengti į naują rinkos segmentą – buvo reikalingos naujos idėjos. Tuo pat metu pradedantis krepšininkas Michael Jordan jau turėjo keletą produktų, bet Nike tikėjosi, kad jo patrauklumas paskatins pardavimus. Tuo tarpu Jordanas turėjo kitų planų. Jis visada labiau mėgo adidas arba Converse avalynę, kurią reklamavo Šiaurės Karolinos atstovas Dean Smith, ir norėjo pasirašyti kontraktą su vieną iš šių kompanijų. Converse, bendradarbiavusi su tokiais gigantais, kaip Larry Bird ir Magic Johnson, nesistengė pasiūlyti Jordanui geresnių sąlygų, nei Nike. adidas kompanijos naujasis kontraktas taip pat nedomino – gali būti, kad tam įtakos turėjo Kate Dessler mirtis tais pačiais metais. Jordanas nelaikė Nike pasiūlymo perspektyviu, tuo tarpu jo agentas David Falk įžvelgė jame puikią galimybę sukurti vardinę avalynės liniją, pavadintą "Air Jordan".

Daugiau

Jis įtikino Jordaną suteikti Nike šansą. Tai įdomu, tiesa? Tais laikais vadinamas indosamentas (vardo naudojimo teisių perdavimas) nevaidino tokio didelio vaidmens, kaip dabar. Tik kelios kompanijos buvo pasiryžusios paaukoti dalį savo biudžeto vieno sportininko garsinimui, kad prekė taptų žinoma. Esmė ta, kad sportininkui buvo mokama tik už tai, kad jis naudosis tam tikro prekinio ženklo produkcija. Gali būti, kad Jordano nenoras buvo susijęs su jo prisirišimu prie Converse ir adidas produkcijos.

Vis tik Nike šiame krepšininke įžvelgė kažką ypatingo. Jie matė galimybę, šansą. Jis buvo čempionas, išsiskiriantis savo individualumu, turintis savo aurą. Kompanija buvo pasiruošusi investuoti visus savo resursus į Jordan avalynės linijos kūrimą. Jie iš pat pradžių žinojo, kad jis taps žvaigžde ir norėjo jam padėti tą pasiekti. Galiausiai, ilgus vadybininkų ir tėvų įkalbinėjimus vainikavo sėkmė – nesukalbamas naujokas sutiko vykti į Nike buveinę Portlende (Oregono valstija) ir peržiūrėti specialiai sukurtą video pristatymą bei susipažinti su kompanijos pasiūlymu. Vėliau, savo prisiminimuose sportininkas pareiškė, kad skrisdamas neketino pasirašyti kontrakto su Nike.

Video prezentaciją sudarė Jordan žaidimo momentai iš tų laikų, kai jis dalyvavo universitetų varžybose ir keletas jo "skrydžių" Olimpinėse žaidynėse. Fone skambėjo Pointer Sisters kompozicija "Jump". Vyriausiasis Nike dizaineris Peter Mur pristatė juodos ir raudonos spalvų Air Jordan I batelių, sportinės aprangos ir jumpsuits eskizus. Michael nebuvo sužavėtas projektų. Jis pasakė: "Negaliu avėti šitos velnio spalvų avalynės".

Viso susitikimo metu Jordanas, rodėsi, nuobodžiavo ir neatrodė susidomėjęs, bet po jo Jordanas savo agentui tarė: "Pasirašykime šį kontraktą". Nike pasirašė su sportininku 5 metų 2,5$ vertės kontraktą su papildomais procentais ir privilegijomis. Peter Mur sukūrė pirmąjį Air Jordan logotipą – sparnuotą kamuolį. Air Jordan I apvertė sporto avalynės pramonę aukštyn kojomis. Iki šiol dauguma krepšinio batelių buvo balti. Drąsios juodai-raudonos Air Jordan I spalvos tarsi tyčiojosi iš tradicijų. NBA atsakymas – šiuos batelius krepšinio lygoje avėti buvo uždrausta. Nepaisant to, Jordanas juos vis tiek avėjo ir mokėjo už kiekvienas rungtynes po 5000$ baudą. Nike su džiaugsmu mokėjo šiuos pinigus – svarbu, kad visi matytų krepšininką, avintį jų batelius. Šis susipriešinimas ir įspūdingas Michael žaidimas tais metais išgarsino Air Jordan liniją.

Permainos. Po pergalės 1986-87 metų dėjimo į krepšį konkurse, vykusiame Seattle Coliseum arenoje, Jordan logotipas buvo pakeistas iki šiol mums žinomu Jumpman logotipu. Tačiau, atėjus metui kurti Air Jordan III modelį, Michael buvo pasiruošęs palikti kompaniją. Air Jordan II modelis, iš dalies dėl jo aukštos mažmeninės kainos, buvo sutiktas blogiau nei tikėtasi ir dizaineriai, Peter Mur ir Rob Stresser, paliko Nike. Jie nusprendė sukurti savo nuosavą kompaniją ir ėmė kalbinti Jordaną ateiti pas juos – savo verslą jie siejo su šiuo sportininku. Linijai tai tapo lūžio momentu. Būtent tada prie naujos avalynės linijos populiarinimo prisijungė Tinker Hatfield. Jis sukurs kažką visiškai naujo ir neregėto. Jis pasikvietė Michael ir paklausė, ką šis norėtų pakeisti dizaine. Hatfield pareiškė, kad tai buvo labai įtemptas laikotarpis. Niekas niekada neklausė žaidėjo nuomonės apie dizainą. Taip pat niekas iki šiol nesidomėjo ir Jordano nuomone. Jordano tėvas taip pat patarė sūnui liki su žmonėmis, siūlančiais jam gerą darbą. Galiausiai, Jordanas ėmė dalyvauti avalynės projektavimo ir drabužių derinimo procese – tai sustiprino jo ryšį su Nike. Jordano prašymu Air Jordan III tapo ketvirčiu žemesni už įprastą krepšinio avalynę. Batelius imta gaminti iš lengvų aukštos kokybės medžiagų. Šis neįprastas požiūris į krepšinio avalynės projektavimo procesą padėjo Air Jordan III pakilti populiarumo reitinguose. Tinkeris kūrė visus Jordan modelius – iki Air Jordan XV. Po Air Jordan XV leidimo ir antrojo Jordan išėjimo Hatfield ir Jordanas nutolo nuo Air Jordan linijos. Ją tęsė kiti projektuotojai.

Atsiskyrimas. Air Jordan avalynė buvo Nike, Inc. dalis. Tačiau 1997-ųjų pabaigoje Nike nesukūrė naujojo rinkodaros plano ir Jordan tapo atskiru Nike pobrendžiu. Šios permainos paskatino naująjį Jordan brendą išleisti modelius Air Jordan XIII, Air Jordan Team ir Air Jordan Trainers. Nuo šiol ant Jordan gaminių nebeliko Nike pavadinimo ar jų logotipo Swoosh. Vienintelis dalykas, siejantis jį su Nike, buvo Nike atstovybės adresas, naudojamas garantijos atvejais.

Avalynė, pakeitusi pasaulį. Air Jordan bateliai visada buvo vieni perkamiausių krepšinio batelių nuo pat jų sukūrimo 1985-aisiais. Jordan brendas – tai visame pasaulyje žinomas vardas. Ši sėkmė, be jokios abejonės, susijusi su Michael Jordan vardu ir asmenybe. Kurdami avalynę dizaineriai panaudojo jo idėjas, mėgstamus užsiėmimus ir visą jo gyvenimą. Nesvarbu, kas su šia vardine krepšinio avalynės linija bus ateityje, galime būti tikri, kad šios kokybės ir stiliaus tradicijos bus tęsiamos.

Jordan Brand logoNike Sportswear logoadidas Originals logoReebok Classic logoK1X logoSupra logoRocawear logoMishka NYC logoRocksmith logoWutang Brand Ltd. logoDope Couture logoFully Laced logo9five logoFlud Watches logoSprayground logoOfficial Crown logoRastaclat logoGoodwood NYC logo